Sunday, April 17, 2011

Petua tidur nyenyak

Aku ade beberapa petua untuk korang tido nyenyak di malam hari..tapi kalau pasal tidur ni kan,jarang orang yang susah tidur kan..melainkan orang yang ade penyakit insomnia....kalau korang amalkan petua ni,InsyaAllah korang akan mendapat tidur yang nyenyak.....antara petua nya:

                     1)    kosongkan minda korang semasa hendak tidur....jangan fikirkan pape pun....
                     2)    sebelum tidur, kibaskan tempat tidur korang untuk buang habuk habuk atau
                            kotoran...tempat            
                            tidur korang perlu bersih...
                     3)    muhasabah diri sendiri sebelum tidur...ape yang dah dilakukan hari ini dan
                            semalam...adekah hari ini lebih baik daripada hari esok....
                     4)    baca doa tidur dan mengucap du kalimah syahadah sebelum tidur...mane tau kan ajal maut
                            kite bile akan datang...bile bile mase je...mahupun dalam tidur...oleh itu mengucap la
                            sebelum sebagai bekalan semasa dalam tidur nanti....
                     5)    jangan letakkan surat peguam berkaitan bayaran PTPTN sebelah katil anda...anda
                            mungkin akan jadi seperti saudara kite yang dalam iklan PTPTN tu nanti...kacang lupekan
                            kulit....


:)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails