Friday, February 12, 2010

cepatla,dah tak sabar ni..cepatla..

kalau tengok pada remaja sekarang ni dieorang macam tak sabar je untuk dewasa..naik je sekolah menengah, terus berubah..dari segi pemakaian, kawan kawan yang baru dapat dari setiap ceruk sekolah rendah sekitar dan macam macam lagi reaksi yang kita boleh tengok dari gelagat dieorang ni...

minggu lepas bapa saudara ku bercerita...mase die lalu depan salah satu sekolah kat kompleks sekolah wakaf mek zainab ni, ade satu pergaduhan..habis jam jalan kat situ sebab sume orang berhenti nak tengok..nak tengokla sebab yang bergaduh bukan lelaki tapi perempuan yang bergaduh..habis cabut tudung dan selak kain sebab nak sepak lawan..hebat dah remaja perempuan sekarang...

mase aku sekolah dulu, yang bergaduh bukan perempuan tapi lelaki..sekolah aku mane ade perempuan la woi..hahaha risaunye kalau fikirkan ade anak perempuan nanti...kalau yang lelaki, naik sekolah menengah tu kayuh basikal lagi ke sekolah,dieorang tak kisah pun...kalau yang perempuan, terus buang basikal yang berjasa mase sekolah rendah tuh...lebih rela berjalan kaki ke sekolah...kalau malas nak berjalan kaki, cari la lelaki yang lebih tua yang bawak motorsikal ke sekolah...baru tak penat pulang dari sekolah kan...bijak bijak...hahaha

4 comments:

  1. ohohoh..
    pompuan gaduh..
    annoying gile..
    ahahaha
    byk kot skang..
    haha

    ReplyDelete
  2. mmg bnyk bro...depan mate aku pn ade jgk aku pernah tengok...adoyai...cne nak wat bini...

    ReplyDelete
  3. molek sangat la ore tino gomo..... harap2 aku xdpt bini gitu..... nauzubillah......

    ReplyDelete
  4. mesti nmpak ....... dh selak kain......patutla cerah je mate kau...... :P

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails