Friday, January 22, 2010

~~Original people a.k.a orang asli!!~~


pernah tak korang menyumpit..aku menyumpah pernah la...

sedihnye hari ni...crocs ku hilang dikebas orang mase sembahyang jumaat tadi..dah ku melilau mate ni mencari sape kah penyangak itu..deng..hu ih dat persen dat tuk mai krok..berkaki ayam la aku pulang dari masjid td...

dahla lantai masjid tu panas sepanas hati aku ni..tapi baru pas sembahyang jumaat kan,ade lagi sejuk sejuk hati ni..dengan muka selamba aku jalan kaki ayam...peduli ape aku..takkan nak kebas balik selipar orang lain kan...mane baik..dosa...eh, macam si perempuan lak emo aku ni...ade hormon tak betul ke ni..tidak...........aku bukan nyah...ngeh..

berkaki ayam ni rase macam orang asli la plak aku ni..tapi orang asli skang sume dh maju dah..ade yang dah masuk u pn dah...kat sekolah teknik aku kat pahang dulu pn ade orang asli...rase sangat mesra je ngan bumi tercinta ni bila jalan kaki ayam...orang orang tua dulu sound jugak kadang kadang tu bermesra ngan bumi ni..baru kite rase syang kat bumi ni..baru tak menjahanamkan bumi kurniaan Allah dan pinjaman dari anak cucu kite ni...adeh,pencinta alam aku ni rupenye...

tapi skang kalau anak kite turun ke tnanah,mesti kena pakai pelapik kaki kan..takut cacing masuk la konon..tapi orang dulu tak pakai pape ok je kan..mak abah aku pun camtu jugak...kalau anak tak pakai pelapik kaki mesti kne marah...nanti aku rancang bile dah ada ank aku nk ajar die jalan kaki ayam atas embun..petua orang tua suh anak cepat jalan..kekekee...wakakaka....


otai lame..no offense(takot kne sumpit..hehe)




gambar credit to abg guglie

4 comments:

  1. 1st of all kan bro, buang r weh widgeo tu...rata2 bloggers yg masuk forum xske benda tu..dia leh senang2 hack popup blocker kita huk3

    ok balik ke topic, KO GILE APE BAWAK CROCS GI SMAYANG JUMAAT? aku slipar asadi pon xsanggup bawak g smayang jumaat weh. Memang terbukti dah slalu ilang

    lenkali beli Tatsing ataupun Osaki. Dijamin kalo baling kat sape, koma 8 bulan hak3

    Burung apa?Burung apa?

    ReplyDelete
  2. btw, aku penah menyumpit tp dengan cara salah hehehhe

    ReplyDelete
  3. ok bro..thanks nasihat yg amat berguna tuh...nnt aku buang...

    aku melepak kat bilik member aku di uia ni..jadi xbwk la slipar lain..terpaksa gune crocs tuh..mgu 1st n 2nd 3rd ok je...masuk 4t week plak ilang...sedey...

    ko menyumpit ke mane?hahaha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails