Sunday, September 6, 2009

kepenatan~~

penat sgt hari ni..pas sahur pg td tak tdo..selalu laju je tdo pas sahur..tp tunggu azan subuh dulu la woi...smayang subuh dulu..guling guling atas katil tp tak lelap..kedengaran dr ruang tamu suara ma aku mengaji al Quran..so aku kuar la..bukan nk bace skali tp g on laptop..bengong..hehe...check order crocs sbb dpt mesej kat maxis ku yang detail buyer dh diemelkan kepada ku...malam smalam mase kuar minum ngan zaed dah janji nk jumpe hari ni nak amik stok crocs..

pas check emel dan on facebook untuk menuai,aku pergi mandi dan siap siap...pergi jumpe zaed amik stok...balik umah amik kertas balut or kertas minyak..sebelum tu dh mesej die kejut sebab nak suh die bungkuskan..minggu lepas aku bungkus jadi macam nasik bungkus plak..so minggu ni suruh die plak bungkus...or ape org panggil,balut hadiah?ikup lah...hantar slipar dan kertas minyak...balik untuk mandi sembahyang sebelum nak kuar ngan die untuk urusan pos..

die mesej cakap semua dah...aku kuar ngn kete sebab die dilarang membonceng motor..ngeh ngeh...on da way nk g pejabat pos, my bro in law call...

"hello yo,gano?",aku angkat tanya
"jea duk mano tu?",my bro in law asking
"on da way g pejabat pos",aku jawab
"pahni ado nak g mano mano dop?", he asking me again
"takdop",aku jawab plak
"mari kedai deh",die suh aku

maknanye dr perbualan di atas my bro in law suruh aku pergi kedai die..sebabnye aku dah tau tanpa perlu die bgtau...aku kena wat keje sikit, istilah chrome putih untuk jadikan barang kemas warna kuning jadi putih...trend sekarang...jadi aku cepat cepatla uruskan hal pos tu then hantar die balik...hantar kete kat umah dan terus merempit ke kedai depan bazar buluh kubu...bermula la keje aku sebagai tukang emas beginner..wakaka...

balik umah rase sangat penat..aku pikir macamane la orang boleh keje dari pagi sampai malam untuk mencari sesuap nasik...baru aku tahu bukan senang nak cari duit...duit takkan datang macam tu aje..kite kene usahakan dengan sungguh sungguh...jadi hargaila duit yang ayah kite bagi tu...macam aku ni dah tak ada ayah...tapi aku masih ingat macamane ayah aku susah mencari duit...sangat susah..sekarang aku seorang grauan tapi ayah ku tak sempat nak tengok aku jadi graduan, tak sempat nak tgk aku naik pentas amik scroll,tak sempat tengok aku berjaya...tapi aku tak akan lupakan jasa abah...sentiasa di ingatan...

No comments:

Post a Comment