Monday, July 20, 2009

Crocs footwear



promoter, telah aku menjadikan diri aku ini sebagai promoter selama 10 hari di KB Mall. bergelar promoter dari 9hb July sehingga la 3 hari lepas iaitu 18hb July. banyak aku belajar dari pengalaman aku menjadi promoter ni. merasakan diri lebih yakin berhadapan dengan orang ramai pun ada bila jadi promoter ni.

Apa yang aku promotekan adalah selipar yang berjenama crocs. produk ni dtgnye dari China. Harganya adalah jauh lebih murah dari harga di butik. sampaikan separuh harga dari harga butik pun ada. crocs footwear ni telah lame menjadi kegilaan si pemakai kerana keringanannya, wajahnya yang santai, ergonomicnya, anti fungus pun dia, dan kalernya yang menarik..


sepanjang 10 hari aku berada di KB Mall memulakan tugas dari pukul 4 petang sampai 10 malam sementara pada paginya 2 orang kawan ku iaitu salah seorang darinya adalah sepupu kepada bos selipar ni. namanya adalah zaed. first day merupakan hari khamis dimana ramai orang datang berpusu-pusu ke KB mall berikutan jumaat cuti...

reaksi yang diberi oleh orang yang singgah ke booth crocs tu bermacam-macam...ada yang sampai terbeliak mata selepas tanya harga sepasang selipar yang digantung dekat rak tu...
terbeliak samada cakap murah dan terbeliak cakap mahal...klu yang dah biasa masuk butik crocs tu dieorg ckpla murah sebab harga yang kami letak tak sampai pun RM100..
kalau kat butik biasanya RM100++ untuk semua model...

ada seorang makcik tu,dia belanja sampai Rm1000 hanya kat booth kami...
beli selipar sampai RM1000...gilak2 banyak duit...murah sangat sampaikan dia belikan untuk nenek saudara dia...lagi satu orang Kelate ni kaya-kaya...:)

tambah pulak semua promoter ni pakai baju crocs ngan selipar crocs...ada yang tanya nk beli baju...tapi kami tak jual la...

macam-macam karenah pelanggan yang aku jumpa...layan dengan senyuman dan percakapan lembut mesti dieorang beli...tak beli sepasang,beli 2 pasang...

best jugakla jadi promoter ni...yela sementara dapat keje,cari pengalaman dulu kan...nak tunggu keje tak tau la bile....dah bosan dah mak aku dk masak untuk aku setiap hari ni...hehehe....

dan kepada sesiapa yang berminat untuk memiliki selipar crocs ini, persilakanla melawat blog ni...http://crocsrack.blogspot.com

4 comments:

  1. keep on bzns bro... let conquer our msian economics... dont juz a staff but be a boss!!

    ReplyDelete
  2. bro..ori punya crocs ke ni ?

    supplier dr mana ?

    tak mau buka booth kat JB ?

    ReplyDelete
  3. ori punya...
    klu ade yg copy xkn letak kat cni...
    supplier dr china dtg terus ke kl..
    huhu...
    jauh ma nk bke kat sane...

    ReplyDelete
  4. bro..

    saya berminat nak buka booth kat jb..
    bagaimana?

    sham802@ymail.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails